جاذبه های شهرستان اهواز, دانشنامه گردشگری دگر, سر واژه : ب, گردشگری تاریخی

بازار امام خمینی

بازار امام خمینی اهواز

بازار امام خمینی اهواز از قدیمی‌ترین بازارها و البته بزرگترین بازار این شهر محسوب شده و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. بنای این بازار به دوره پهلوی اول میرسد و نمای آجری آن بعدا به آن اضافه شده است.

بخشی از پیاده روی های دو طرف این بازار در گذشته برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب سوزان اهواز مسقف بوده و به همین منظور در آخرین بازسازی نیز سرتاسر عرض بازار از ابتدا تا انتها مسقف شده است.

با گذشت سالیان طولانی از تاسیس این بازار و علیرغم تشکیل مراکز تجاری مختلف در سایر محلات اهواز، این بازار هنوز هم رونق خاص خود را دارد و همچنان نبض اقتصادی خرید و فروش در بسیاری از زمینه ها در این مکان میزند.

در این بازار و خیابانهای فرعی منتهی به آن میتوان از لباس، ادویه، مواد غذایی، لوازم خانگی، موبایل، عینک و ساعت، اسباب بازی، محصولات بهداشتی گرفته تا غذاخوری‌ها و رستوران‌ها و مهمانپذیرهای قدیمی را یافت.

همچنین بازارهای جانبی دیگری نیز همزمان یا بعد از این بازار در اطراف بازار امام خمینی شکل گرفته که از آن جمله میتوان به بازار طلافروشان (بازار زرگرها)، بازار موبایل، بازار عبدالحمید، بازار کاوه (ماهی و تره بار)، بازار لوازم برق و الکتریک (در خیابان طالقانی)، بازار مبلمان خانگی و اداری، بازار کامپیوتر و غیره نام برد.

برای مشاهده اطلاعات کامل بازار امام خمینی در اپلیکیشن راهنمای گردشگری و صنایع دستی خوزستان دگر روی دکمه نارنجی کلیک کنید.
اپلیکیشن را میتوانید با کلیک روی تصویر موبایل دانلود و نصب کنید.
اپلیکیشن گردشگری خوزستان دگر

دریافت اطلاعات کامل از بازار امام خمینی با نصب تنها اپلیکیشن راهنمای گردشگری خوزستان

با استفاده از اپلیکیشن خوزستان دگر جاذبه های گردشگری خوزستان رو :
1. بشناسید، قبل از بازدید
2. انتخاب کنید، قبل از رفتن
3. مسیریابی کنید، قدم به قدم از هر نقطه کشور تا جاذبه گردشگری انتخاب شده (آفلاین و آنلاین)
4. بازدید کنید، با چشم باز
5. نظر و امتیاز بدین
6. با دیگران به اشتراک بذارید و مبلغ و معرف جاذبه های استان خوزستان باشید برای دانلود و نصب اپلیکیشن خوزستان دگر روی تصویر کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید