اخبار, اخبار گردشگری

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری 1401 تهران استان محور برگزار می‌شود

غرفه استان خوزستان

به‌گزارش میراث‌‌آریا، علی‌اصغر شالبافیان عصر یکشنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۱ در نشست تخصصی معاونان گردشگری ادارات‌کل استانی که در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، بیان کرد: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ۱۸ تا ۲۱ بهمن‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود. استان محور بودن و سرمایه‌گذاری از رویکردهای اصلی این نمایشگاه است.

معاون گردشگری کشور افزود: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری باید دستاورد داشته باشد و تمام ظرفیت استان‌ها رخ‌نمایی کند. ظرفیت بسیاری از استان‌ها کمتر معرفی و شناخته شده است، به همین منظور باید از فرصت نمایشگاه برای سرمایه‌گذاری استفاده کنیم، البته برای تحقق این موضوع وزارت کشور و شهرداری‌ها باید کمک کنند و مشارکت جدی در این زمینه داشته باشند.

شالبافیان تصریح کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، فرصت سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری نداشتیم. به‌همین منظور یکی از محورهای اصلی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری را سرمایه‌گذاری در نظر گرفتیم.

او گفت: از وزارت کشور و معاونان گردشگری استان‌ها تشکر می‌کنم. همکاری ما با ‌وزارت کشور متنوع است، از آقای جمالی‌نژاد معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور تشکر می‌کنم اگر امروز عملکرد وزارت میراث‌فرهنگی در جذب تبصره ۱۸ خوب است به دلیل همکاری وزارت کشور و معاونان اقتصادی استانداری‌ها است که گره‌ها را از سر راه جذب منابع باز کرده است.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: عملکرد مثبت ستاد هماهنگی خدمات سفر به دلیل همکاری خوب وزارت کشور با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است. اگر صحبت از توسعه گردشگری می‌زنیم باید بدانیم سراغ چه دستگاه‌هایی برویم.

شالبافیان اظهار کرد: از وزارت کشور درخواست داریم در شهرداری‌ها کارگروهی تشکیل شود تا موضوعاتی مانند اخذ عوارض ساختمانی و پسماند، پارکینگ و… که باعث ایجاد مشکل برای صنعت گردشگری می‌شود، رفع کنند. در یک شهر برای تغییرکاربری از سرمایه‌گذارعوارض اخذ می‌شود اما در یک شهر دیگر ، هیچ عوارضی دریافت نمی‌شود باید یک وحدت رویه در این زمینه در سراسر کشور ایجاد شود. اگر این مشکل رفع شود، حداقل ۲۰۰ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید